BİSİKLET - BİCYCLE - FAHRRAD - VELO

24 Ağustos 2004 Salı

AVUSTURYA - HAİNBURG

(AVUSTURYA) VİYANA-HAİNBURG TURU

Viyana’dan geçen Tuna Nehri boyunca devam eden Tuna bisiklet yolu Tuna ile beraber Slovakya’ya kadar devam ediyor. Ben de Tuna boyunca bisikletimle Slovakya sınırına kadar gitmek istiyordum. Aylarda Ağustos’tu ve havalar gezmek için idealdi. ilk fırsat bulduğumda bisikletimle yola çıktım.
Bu sefer Ringstrasse’den Belvedere’nin oradan Tuna kanalında ki bisiklet yoluna bağlandım. Güneye doğru giderken Viyana artık arkada kalmıştı ki Tuna nehri ile Tuna kanal birleştiler.

Viyana'nın içinden geçen Tuna kanal ile Tuna Nehri birleşiyor.

Viyana’nın havaalanı olan Schwechat’a oldukça yaklaşmıştım. Havaalanının yakınından yola devam ederken NiederÖsterreich yani Aşağı Avusturya tabelası göründü. Böylece Viyana sınırlarından çıkmış Viyana’yı çevreleyen Aşağı Avusturya eyaletine girmiştim.

Aşağı Avusturya eyaletinin başladığını gösteren tabela

Bisikletle yola devam ederken Fischamend kasabasına ulaştım. Şirin bir yerdi. Markete girip alışveriş yaptıktan sonra Fischamend merkezindeki saat kulesinin oraya gittim. Oldukça ilginç bir mimarisi vardı.

Fischamend'de Marketten alışveriş yaptım.

Fischamend şehir merkezi

Fischamend’den ayrıldıktan sonra Maria Ellend’i geçerek yola devam ettim.
Hainburg, Slovakya’ya geçmeden önce son yerleşim yeriydi. Tuna Nehri’nin yanında kurulmuş bu şehir aynı zamanda bir tepenin yamacındaydı.

Hainburg şehrinin girişi

Bisiklet yollarını gösteren tabelalar

Hainburg’a gelince önce kasabayı gezdim. Şehirde kale surları ve kapısı gibi yapıları görünce 2. Viyana kuşatması için buralara gelen Merzifonlu Kara Mustafa Paşa’nın Hainburg ve çevresini ele geçirmiş olduğunu hatırladım.

Hainburg kale kapısı

Tepeden Tuna Nehri

Tuna kıyısından tepe

Hainburg hemen bir tepenin yamacına kurulmuştu. İlgimi çeken bu tepeye çıkmak istedim ve bisikletle yavaş yavaş ta olsa tepeye çıkmaya başladım.
Tepe’nin üzerine çıktığımda muhteşem bir manzarayla karşılaştım. Bir taraftan Tuna nehri süzüle süzüle geliyor ve hemen bulunduğum tepenin önüne gelince bir kavisle kıvrılıyor ve tepenin etrafında yarım ay şeklinde dolaştıktan sonra Slovakya’ya giriyordu.

Tepenin diğer tarafından baktığımda ise karşıda Slovakya’nın başkenti Bratislava görünüyordu. Bratislava’nın ortasından geçen Tuna nehri daha sonra Macaristan’a doğru akmaya devam ediyordu.

Hainburg'tan Slovakya'nın başkenti Bratislava

Tepe’nin üzerinden Hainburg şehride çok güzel görünüyordu. Burada bir sürü insanın toplanıp bir şeyler yaptığını görünce yanlarına yaklaştım. Maket uçak meraklıları uzaktan kumandaları ile uçaklarını uçurmaya çalışıyorlardı.
Tepenin üzerinde bir mermer taşta burada MÖ. 900 yıllarından MÖ 300 yıllarına kadar Keltlerin yaşadığı yazıyordu.

Tepenin üzerinde arkada Kelt evi

Tepeden Hainburg ve uçan uçak maketi

Tepenin üzerinde etrafı uzun süre izledikten ve fotoğraflar çektikten sonra iniş zamanı gelmişti. Bisikletle aşağıya çok kısa bir sürede inerek Tuna Nehri’nin sahilinde bulunan tren istasyonuna gittim. Dönüşü trenle yapacaktım. Vakit bir hayli geç olmuş güneşin batması yakınlaşmıştı. Trenin gelmesine bir hayli zaman olduğunu görünce biraz nehrin kıyılarında dolaşarak zaman geçirdim.

Günün Selfiesi

50km süren Viyana-Hainburg günübirlik bisiklet turunun güzergahı

Trenin geliş zamanı yaklaşınca istasyona gittim ve trene binerek Viyana’ya dönüş yolculuğuna başladığımda hava kararmaya başlamıştı.