BİSİKLET - BİCYCLE - FAHRRAD - VELO

BALIKESİR

DEĞİRMEN BOĞAZI-KÖTEYLİ-ZİYARETLİ-ÜÇPINAR BİSİKLET TURU
  ( 30 km )

Mayıs ayında  havalar ısınıp her taraf yeşillenmeye başlayınca  öğrencilerde derslere karşı bir gevşeme başlar. Diğer taraftan havaların ısınması ve etrafın güzelleşmesiyle insanda doğaya karşı ilgi ve istek artar.
Biz de öğrencilerimizle Üniversite sınavlarına bir buçuk ay kala öğrencilerin stresini atacak böyle bir aktivite yapmayı kararlaştırdık.  Balıkesir ve çevresinde eğlence ve aktiviteyi birleştirebileceğimiz bir plan ve bu planı uygulayabileceğimiz en uygun güzergahı kararlaştırdık.
Öğrencilerimizi tatlı bir heyecan almıştı. Bisikletlerle toplu olarak yapacakları ilk aktiviteydi. Bunun yanında Öğrencilerden bisiklet ile 30 km giden olmadığı için acaba bunu başarabilirmiyiz endişesi de vardı. Yapılan hazırlıklardan sonra gün gelip çatmıştı. Değirmen boğazında piknik yapacağımız için herkesin yanında ev de annelerinde hazırlattığı poğaça, börek, pasta gibi yiyecekler de vardı.
Kararlaştırdığımız yer de saatinde buluştuktan sonra yola çıktık. 12 kişiydik. İlk sekiz kilometrelik yol ana caddenin üzerinde olduğu için  ekstra tedbir ve dikkatle gidiyorduk. Yolun sağında emniyet şeridinde tek sıra olduk. Grup olmanın avantajı ile de değirmen boğazına kadar hiçbir sorunla karşılaşmadan rahat bir yolculuk geçirdik. Yolculuğun en zor kısmı geçmişti. Bundan sonra orman yolu ve köy yollarından gidecektik. Değirmen boğazına varınca piknik masalarına oturduk ve herkes evden getirdiği yiyecekleri ve içecekleri çıkardı. Bir taraftan yemekler yenilirken diğer taraftan önümüzdeki gideceğimiz yolun kritiğini yapıyorduk. Çok fazla olmasa da çıkmamız gereken bir yokuş vardı.

Değirmen boğazında piknik

Değirmen Boğazı Mesire yeri

Keyifli ve eğlenceli geçen bir saatten sonra artık tekrar yollara düşmenin vakti gelmişti. Güzergahımızın belkide en güzel kısmıydı. Ormanın içinden toprak yoldan bisikletlerimizle giderken doğanın içinde yaşadığımızı hissediyorduk.

Orman içinde toprak yolda gidiyoruz

Bahar Mevsiminin güzelliklerinden gelincikler

Ormanın içinde bir süre yol aldıktan sonra, önümüze rampa çıktı. Yaklaşık 500 metrelik rampa bittiğinde artık Köteyli köyünün yoluna girmiştik. Köteyli köyüne 3 kilometre kalmıştı. Yola devam edip Köteyli köyüne varınca öğrencilerimizden Gülsüm’ün dedesi evine davet etti. Burda ikram edilen ayran gerçekten çok makbule geçmişti. Biraz sohbet ettikten sonra tekrar yola çıkma vakti geldi.

Köteyli Köyü'nde misafir olduğumuz ev de ikram edilen ayranla yorgunluğumuzu attık.

Köteyli köyünün arka yolundan çıkarak Ziyaretli köyüne doğru yol alırken saat öğleden sonra 14.30 olmuştu.
Gittiğimiz yol, araçların çok nadir geçtiği şose bir yoldu. Eğim oranı da düşük olunca oldukça rahat bir yolculuk oluyordu. Ekipte keyifler yerinde zaman zaman yarış havasında zaman zaman da sohbetin olduğu bir yolculuktu.

Toprak yolda bisiklet keyfi

Tur hatırası

Ziyaretli köyüne yaklaşınca birdaha mola veriyoruz. Bu mola da içeceklerimizi içtikten sonra yorgunluğu atmak için molayı biraz uzatıyoruz. 45 dakika dolunca artık tekrar hareket saatinin geldiğine karar verip yola çıkıyoruz.

Biraz Dinlenme

Ziyaretli köyünden sonra hep yokuş indiğimiz için kısa sürede ve yorulmadan mesafe alıyoruz ve kısa sürede Üçpınar köyüne varıyoruz. Üçpınar Köyü aynı zaman da turun sonuna yaklaştığımızın da habercisi oluyor.
Üçpınar Köyü günümüzde Balıkesir‘le birleşmiş olan bir yerdi. Artık turumuz sona erdi diyebilirdik. Belki de sona yaklaşmamızın getirdiği psikoloji ile herkesde bir canlılık vardı. O heyecanla turumuzun bittiği noktaya bir çırpıda vardık.

Balıkesir göründü. Balıkesir Panoraması ile Hatıra Fotoğrafı

Bu bisiklet turu ve pikniğimiz öğrenciler arasında günlerce konuşulmuş tatlı bir hatıra olarak zihinlerde yerini almıştı.